Monday, August 19, 2013

Stress free

Jag försöker verkligen att ha så lite stress i mitt liv som möjligt för tillfället. Jag vill må bra i kropp och själ, men det är något jag aktivt måste sträva efter och jobba på. Att känna att jag inte har en massa måsten bara för att jag intalar mig det eller att man "borde för att". Man borde åka och bada för att det är sol, man ligga i solen för att bli brun, man borde gå upp tidigare för att utnyttja dagen, man borde göra något speciellt för att man är ledig mer än bara två dagar.

Min fyradagarsledighet har precis kommit till ända, och jag har verkligen njutit, utan planer, utan måsten. Jag har kramats och myst med Matti, jag har läst böcker i skuggan (så underbart det är i skuggan!) på terassen, tagit promenader längs Inn och jag har sovit underbart länge utan att få dåligt samvete. I lördags blev det en cykeltur med Maria och Lily och lek med Lily i sanden. Det verkade som om hon aldrig sett sand förut, så himla roligt att se hur tokig och glad hon blev av att leka där. Maten i helgen har varit mexikansk, mexikansk och mexikansk. Matti ville experimentera och se om han kunde fa till de smaker som han minns från Mexiko. Jag kan inte avgöra om han lyckades, men det var utsökt och jag skulle kunna äta det i flera dagar till. Jag undrar dock om inte min mage skulle säga ifrån då...Helgen avslutades med oväder utomhus och mys i soffan inomhus. Stressfri. 





I am really trying to allow as little stress as possible in my life at the moment. I want both my body and soul to feel good, but it is something I have to struggle with to achieve. A stress free life. To not have the feeling that I have to do this or that. I should go swimming because it is sunny outdoors, I should lie in the sun to get a tan, I should get up earlier to take advantage of the whole day, I should do something "special" when I have more than two days off.

My four days weekend just came to an end and I have really enjoyed it, without any plans or musts. I've been hugging and snuggling Matti, I've read books in the shade (how wonderful it is the shade!) on the terrace, I've taken walks along Inn and I've slept wonderfully long without a bad conscience. On Saturday I went on a bike ride with Maria and Lily and played with Lily in the sand. Seems like she's never seen sand before, she got so happy and crazy. So much fun to watch! The food this weekend was mexican, mexican and mexican. Matti wanted to experiment and see if he could achieve all those flavours he misses from living in Mexico. I can't tell if he succeeded or not, but it was delicious and I could eat it for days on end. I just don't know if my stomach would agree... The weekend ended with a thunder storm outdoors and cuddle on the sofa indoors. Stress free.


No comments:

Post a Comment