Thursday, August 15, 2013

En man som heter Ove

Har precis läst ut boken "En man som heter Ove" av Fredrik Backman. Vilket litet guldkorn. En bok som man helt kan förlora sig i och får en att glömma världen utanför. En lättskriven bok som är så rörande att jag grät, så rolig att jag skrattade högt för mig själv, som jag önskar att jag inte redan läst. Den får mig att önska att jag kände en tjurig gammal gubbe som Ove (jag känner "tyvärr" bara goa gamla gubbar). Snälla läs den!

I just finished reading this book. What a precious little thing. A book that you can completely lose yourself in and make you forget that there is a world outside. One so touching it brought me to tears, so funny it made me laugh out loud, one that I wish I haven't already read. A book that makes me wish I knew an old grumpy man like Ove ("unfortunately" I only know nice old men). Please read it (once it has been translated)!


No comments:

Post a Comment