Saturday, August 31, 2013

Overwhelmed

Jag är överväldigad. Jag älskar att lyssna på Fredagspodden med Hannah och Amanda. De har så mycket vettigt att säga och många saker träffar rakt in i hjärtat. Det var fallet i veckan när jag lyssnade på ett gammalt avsnitt när de pratade om filmen Sliding Doors och att även om man inte just nu får vad man vill, så kommer det hända förr eller senare. Det gav mig hopp för framtiden och jag ville att de skulle veta det. Därför skrev jag en kommentar med en kort beskrivning om vad som hänt mig på en Hannahs bilder på Instagram igår morse. När jag kollade telefonen efter jobbet var det en sån otroligt glad överraskning hur många människor som skrivit kommentarer tillbaka till mig. Jag blir så rörd att de här människorna har tagit sig tid i sina liv för att skriva att de är ledsna, skickat ett hjärta, tröstande ord eller ett gott råd till en person som de inte känner. Det betydde väldigt mycket för mig, speciellt efter hur dagen startade. Om någon av er läser det här, vill jag bara säga tack.

I am overwhelmed. I love listening to a Swedish podcast by two sisters called "Fredagspodden". They have so much reasonable things to say and a lot of them hit me straight in the heart. This was the case this week when I was listening to an old episode where they talked about the movie Sliding Doors and that even if something that you really want doesn't happen right now, it will sooner or later. That gave me hope for the future and I wanted them to know that. Therefore I wrote a comment with a short description of what's happened to me on one of Hannah's pictures on Instagram last morning. When I checked the phone after work it was such an incredibly happy surprise how many people wrote something back to me. I am so touched that these people took time in their lives to write me they're sorry, sent a little heart, some comforting words or a good advice to a person they do now know. That meant a lot to me, especially after the way the day started of. If any of you read this, I just want to say thank you.

No comments:

Post a Comment