Wednesday, November 6, 2013

Side Effects

Biverkningar
Min läkare varnade mig för att det är vanligt med biverkningar av den här höga dosen progesteron. Viktökning, illamående, yrsel, huvudvärk, förstoppning och acne är alla väldigt vanliga att få. Än så länge, efter två veckor, känns det som att jag klarat mig bra, men sakta känns det som att de kanske smyger sig fram. Efter fyra dagars huvudvärk och små vulkaner som bildas på hakan börjar jag undra. Det kan ju också bara vara ett sammanträffande. Det är ju inte så att jag inte haft huvudvärk innan, Fröken Huvudvärk hon själv. Jag vet att detta egentligen är helt oväsentligt i mitt läge, men ibland är det skönt att få oroa sig över triviala saker istället för allt det seriösa. Det får mig att känna mig lite mer normal.
My physician warned me that side effects are really common with this high dosage of progesterone. Weight gain, sickness, dizziness, head ache, constipation and acne are all very common. So far, two weeks in, it feels I am managing pretty well, but slowly they might be sneaking up on me. After four days of head ache and little volcanos forming on my chin I start to wonder. It might also just be a coincidence. It's not like I've never had head aches before, Little Miss Head Ache herself. I know this is actually completely irrelevant in my situation, but sometimes it feels nice to worry about trivial things instead of all the serious things. It makes me feel a bit more normal.

No comments:

Post a Comment