Monday, November 18, 2013

Clean Out

Utrensning
I helgen hade vi en stor utrensning här hemma. Dels gjordes terassen vinterredo av Matti och sedan fick vardagsrummet sig en makeover av oss båda. Varenda vrå har vi gått igenom. Resultatet? Ett rum som blivit många Ikeakassar fattigare och en tjejs själ som även den blivit några gram lättare. Att rensa bort överflödiga saker och ordna upp kaos är en sorts terapi för mig. Utresningen har samma effekt i mitt huvud som det har på rummet. Det är så skönt att kunna sitta och njuta i vardagsrummet igen utan att titta på allt som jag skulle kunna göra något åt där inne. Att kunna slappna av. Det är även skönt att ha något produktivt att ockupera tiden (och tankarna) med. Som "tur" är (och jag är säker på att min pojkvän håller med) har vi ett par rum kvar att gå igenom.

This weekend we had a huge clean out at home. Firstly, Matti prepared the terrace for winter and then the living room got a make over from us both. Every little corner we went through. The result? A room that has gotten many Ikea bags poorer and a girl's soul that also has become a couple of grams lighter. To weed out superfluous things and organize chaos is a kind of therapy to me. The clean out has the same effect on my head as it does on the room itself. It feels so good to be able to enjoy sitting in the living room without having to look at all the things I could do something about in there. To be able to relax. It also feels nice to have something productive to occupy time (and thoughts) with. "Luckily" (and I am sure my boyfriend agrees), we have a couple of rooms left to go through.


No comments:

Post a Comment