Wednesday, September 11, 2013

Relieved

Lättad
Den här veckan var jag på terapi igen. Det var ett tag sen sist och efter förra veckan behövdes det verkligen. Jag kände min sorg och längtan så starkt, som fysisk smärta. Efter en timme i terapi har trycket på bröstet och greppet runt mitt hjärta minskat. Jag har lyckats befria mig från en del av den negativa energin jag bar inom mig. Man blir utmattad av en timmes intensiv känsloanstormning, men det känns som om jag kan ta djupa andetag igen. Jag har kommit upp till ytan igen.

This week I was at therapy again. It was a while since last time and after last week it was badly needed. I felt my grief and longing so strongly, as physical pain. After an hour of therapy the pressure on my chest and the grip around my heart have lessened. I have been able to free myself from some of the negative energy I kept inside. You get exhausted by an hour of intense emotional release, but it feels like I can take deep breaths again. I've reached the surface again.


No comments:

Post a Comment