Monday, September 23, 2013

Finally

Äntligen
Äntligen är det dags! Det här är ett tidsinställt inlägg för sedan igår är jag och Matti på Gran Canaria och väntar på att min familj också ska anlända. Egentligen var det planerat att vi skulle komma med på den här resan för att fira pappas 60-årsdag, men när jag blev gravid var vi tvungna att avboka den då det skulle vara för sent i graviditeten för att flyga. Sen blev det som det blev, och hösten som låg framför oss var bara lång, mörk och tom. Då fick min underbara pojkvän idén att vi kunde åka trots allt, inget hindrade oss nu. Samma kväll bokade jag flyg och hotell. Det var mer än två månader sen. Mina föräldrar har inte vetat något. Min bror har varit med på den här hemligheten från början och både han och jag har fått kämpa med att inte försäga oss.  Det har varit en lång väntan och jag har längtat ihjäl mig. När det här inlägget läggs upp så har pappa och mamma fått en stor överraskning och hundra kramar. Dags att njuta av en veckas semester tillsammans!



Finally it's time! This is a scheduled post, because since yesterday Matti and I are at Gran Canaria waiting for my family to arrive. It was actually planned for us to come on this trip to celebrate my dad's 60th birthday, but when I got pregnant we had to cancel it, since it would have been to late in the pregnancy to be allowed to fly. Then things turned out the way they did, and the autumn coming up was just long, dark and empty. Then my wonderful boyfriend got the idea that we could go anyway, nothing was stopping us now. The same night I booked flight and hotel. That was more than two months ago. My parents have not known about it. My brother has been in on it since the beginning, and both of us have had to struggle a bit to not spill the secret. It's been a long wait and I've been dying for this day to come. When this post is being published, my mom and dad have will have had a huge surprise and gotten loads of hugs. Time to enjoy a week of holiday together!

No comments:

Post a Comment