Saturday, September 21, 2013

I am trying




                     

Jag försöker
Jag försöker vara stark. Jag är starkare än jag någonsin varit i mitt liv. Men gud så svårt det är ibland. Speciellt när hela ens kropp påminner en om vad som har hänt genom att bestämma sig för att alla tankar man har inte bara ska cirkulera i huvudet och kännas i hjärtat utan också yttra sig som fysisk smärta. Ifall jag skulle råka lyckas skingra tankarna för en stund, så kan alltid magen se till att jag inte glömmer. Tack kroppen för den här alarmfunktionen, men jag skulle gärna ha lite sovmorgon ibland.

I am trying yo be strong. I am stronger than I've ever been in my life. But god it is hard sometimes. Especially when your whole body reminds you of what happened by deciding that all the thoughts are not only going around in circles in the head or being felt in the heart, but also express itself as physical pain. If my thoughts happened to clear up for a while, my stomach can always make sure I don't forget. Thank you body for this function, but I would love to sleep in once in a while. 

No comments:

Post a Comment