Monday, January 27, 2014

Healthy

Frisk
Idag bekräftades resultaten från histologin och alla cellförändringar är borta! Jag är frisk! Det är så otroligt skönt att höra efter tre månader av konstant oro. Efter operationen var jag så nervös som aldrig tidigare, min mage vändes ut och in kändes det som. Nu är jag istället utmattad, men lycklig att jag är frisk. Tack och lov började det här året bra. Ett litet bakslag är att min läkare vill att jag för säkerhets skull ska ta hormoner i tre månader till. Alltid dessa tre månader som snart har blivit till ett år sen vi förlorade Emma. Tre månader går ju fort, och jag inser att det är för mitt eget bästa, men det känns som en lång tid när vi egentligen redan skulle haft en tre-månaders tjej här hemma. Det är i alla fall tre månader utan så mycket oro och förhoppningsvis kan jag hitta tillbaka till livet lite. Jag har slängts fram och tillbaka i ett helvete tills nu, men den här tiden ska jag använda till att gräva mig upp därifrån. Till att åka hem och krama min familj lite mera, träffa mina vänner mer igen och skratta lite mera. Allt kommer bli bra.

Today the results from the histology were confirmed and all the pre-cancerous cells are gone! I am healthy! It feels so incredibly relieving to hear after three months of constant worry. After the surgery I was so nervous like never before, it felt like my stomach turned inside out. Now I am exhausted instead, but happy to be healthy. Thank god this year started off well. A small setback is that my doctor wants me to take the hormones for three more months just as a precaution. Always these three months that have soon become almost a year since we lost Emma. Three months do go fast, and I realize it is for my best, but it feels like a long time as we were already supposed to have a three month old girl in our home. At least it will be three months without too much worry and hopefully I can find my way back to life a bit. I've been thrown back and forth in hell until now, but I will use this time to dig myself up from there. To go home and hug my family a little more, meet my friends more often again and laugh a bit more. Everything will be fine.

No comments:

Post a Comment