Tuesday, January 7, 2014

First Ski Day

Igår var första skidåkningen för säsongen. Med blå himmel och sol var det skönt att komma ut i luften lite, även om vi var ganska dåliga med själva åkningen. Det är också väldigt skönt att sitta och lata sig i solen. Idag har jag börjat jobba igen efter semestern. Det är alltid jobbigt att komma igång igen, men det gick mycket lättare än förväntat. Nu är det dags för min älskade soffa och tv.

Dagens Negativa: Det är så svårt att köpa bra bröd i Österrike. De bästa finns bakom disk, men då är det ett spel om man får ett färskt bröd eller ett cementblock med sig hem. Idag blev det ett cementblock.

Dagens Positiva: Jag är jättetrött efter jobbet vilket förhoppningsvis gör att jag kan sova inatt efter många dåliga nätter.

Dagens Positiva 2: Det var ljust när jag gick från jobbet idag!

Yesterday was the first ski day of the season. With a blue sky and sun it was so nice to get out into the fresh air a bit, even if we were quite bad with the skiing itself. It is also very comfortable to sit and be lazy in the sun. Today I started working again after the holidays. It is always very tough to get going again, but it went a lot easier than expected. Now it's time for my beloved sofa and some TV.

Today's Negative: It is so hard to buy good bread in Austria. The best ones are behind the counter, but the it's always a gamble if you get fresh bread or a rock. Today it was a rock.

Today's Positive: I am really tired after work, which will hopefully make me sleep after many bad nights.

Today's Positive 2: It was light outside when I left work today!








No comments:

Post a Comment