Monday, December 30, 2013

Waiting for an Airplane

Väntar på Flyget
Nu är julen hemma i Sverige över för den här gången. Det går alltid så snabbt och man hinner knappt komma hem innan man ska åka tillbaka igen. Julen var som vanligt jättemysig med mycket god mat och träffa hela tjocka släkten och vänner. En väldigt rolig tomte kom också och hälsade på oss med många paket. De lugna stunderna försökte jag läsa, men somnade mest. Himlen har varit konstant grå och det blev bara en endaste promenad med pappsen, vilket normalt brukar hända dagligen. Det blir att röra på sig hemma i Innsbruck igen. Jag hoppas på lite sol resten av mina lediga dagar så att jag inte spenderar dem alla sovandes. Nu är det dags att hoppa på planet här i Frankfurt och åka hem till Innsbruck! Tack för den här julen alla underbaringar där hemma! Jag älskar er alla!

Now Christmas in Sweden is over for this time. It always goes so fast and I barely get here before I have to leave again. Christmas was, as usual, very cosy with a lot of delicious food and meeting the whole big family and friends. A very funny Santa also came to visit with a lot of gifts. The calm moments I tried to read, but fell asleep instead. The sky has been a constant gray and I only managed to take one walk with my dad, which we usually do almost daily. I have to get moving again when I'm back in Innsbruck. I hope for some sun the rest of the week, so that I don't spend the rest of it sleeping. Now it's time to jump on the plane here in Frankfurt to get back to Innsbruck! Thanks for this Christmas all you wonderfuls at home! I love you all!





No comments:

Post a Comment