Saturday, December 14, 2013

An itch

Det kliar i fingrarna på mig. I mer än två månader (jo det är lång tid) har jag och Maria haft shoppingförbud och nu när slutet är nära (en vecka kvar!) så har jag börjat kolla runt på mode på internet igen. Jag har faktiskt inte varit så intresserad av det under den här tiden, men nu när man insett vad man verkligen behöver (varför har jag inga långärmade tröjor nu när det är vinter?!) så är det kul att kolla igen. Sen är det såklart väldigt roligt att kolla på sånt som man inte behöver men verkligen bara vill ha. Anine Bing har så himla fina (och tyvärr ganska dyra) kläder, åh sa jag kan drömma mig bort på hennes hemsida. Jag kanske får göra shoppingförbud i fem månader till och sen belöna mig med den här assnygga väskan eller fantastiska klänningen.


My fingers have an itch. For more than two months (yes this is a long time) Maria and I had a shopping ban and now that the end is near (one week left!) I have started to look at fashion on the internet again. Actually I haven't been very interested in it at all during this time, but now that I have realized what I really need (how come I barely have any long-sleeve shirts now that it's winter?!) it is a lot of fun to look again. Of course it is also a lot of fun to look at things you don't need, but really just want. Anine Bing has so many nice (and unfortunately quite expensive) clothes, oh how I can dream away on her homepage. Maybe I have to have another shopping ban for five months to then reward myself with this drop dead gorgeous bag or fantastic dress.

No comments:

Post a Comment