Wednesday, March 12, 2014

My Body Is Failing Me...

Min Kropp Sviker Mig...
...men det visste jag nästan att den skulle. Som den alltid gör när jag känner att jag äntligen kan koppla av ordentligt. Jag var så taggad att fortsätta med all min matlagning och träning som jag roat mig med de senaste veckorna även här på semestern i Sverige. Men så kommer de som på beställning; huvudvärken, halsontet, sjukdomskänslan. Jag vet att det är min kropps sätt att ta sig den paus den behöver och som tur är har jag många fler dagar på mig att ta ikapp allt. De här dagarna har det istället blivit små promenader i solen på "berget" (min hemstad är som ett litet Innsbruck, liggandes mellan två berg som också skulle kunna kallas kullar) och det gäller väl att passa på, för snart verkar det som att snön hittar tillbaka till Sverige igen.

...but I kind of knew it would. Like it always does when I feel I can finally completely relax. I was so stoked to continue with all the cooking and training I've been doing and enjoying the last couple of weeks also here on my vacation in Sweden. But then they come; the head aches, the throat ache and the feeling of being ill. I know it is my body's way of taking the break it needs and luckily I have many more days to catch up on everything. These days I went for little walks on the "mountain" (my hometown is like a small Innsbruck, situated between two mountains, which could also be called hills) in the sun instead, and I think I have to seize the opportunities, because it seems like the snow will find its way back to Sweden very soon.


See the mountain in the background?

No comments:

Post a Comment