Monday, March 10, 2014

From Mountains to Forests and Lakes

Från Berg till Skog och Sjöar
Helgen har gått från att äta lördagens frukost i underkläder på den soliga balkongen och skidåkning på eftermiddagen till att vara i ett betydligt svalare Sverige, men som ändå visar sig från sin bästa sida med tanke på att det bara är Mars. Jag är här för att varva ner och orka läsa en bok utan att somna efter rad två, ladda upp energi och umgås med familjen. Förhoppningsvis får jag lite mer ork att skriva, det har jag inte haft på sistone även om det är otroligt mycket som jag skulle vilja få ur mig. Två veckors semester känns så långt när inte mycket är planerat och man är i en stad som man inte behöver utforska, men jag hoppas att jag lyckas hålla stressen borta över alla de smågrejer som jag har tänkt att jag ska göra eller över att jag inte gör någonting alls vilket också det är planen. Två lediga veckor känns som en oändlighet av bra dagar och så ska det bli.

This weekend has gone from having breakfast in underwear on the sunny terrace to skiing in the afternoon on Saturday, to being in a significantly cooler Sweden, but which is showing itself off from its best side anyway, considering it is only March. I am here to unwind and to be able to read a book without falling asleep after line two, to charge some energy and spend time with my family. Hopefully I will have some more energy to write, I didn't lately although there is an incredible amount of thoughts I would like to get out of my head. 
Two weeks vacation feels like a long time when nothing is planned and you are in a town that doesn't have to get explored, but I hope that I will be able to keep the stress away over all those small things I have thought about doing or over the fact that I am not doing anything at all, which is also the plan. Two weeks off feels like an eternity of good days to spend and that how it is going to be.





No comments:

Post a Comment